סטודיו למיתוג – העסק הנכון עבורנו

כל עסק, גדול או קטן, צריך לעבוד עם סטודיו לעיצוב בשלב מסוים. בין אם מדובר בסטודיו שמעסיק מעצב בודד ובין אם מדובר בסטודיו גדול שמעסיק אנשי מקצוע רבים. כל עסק על פי הצרכים והתנאים שעומדים לרשותו מבחינה כלכלית ומבחינות אחרות.

הצורך לעבוד עם סטודיו לעיצוב כזה או אחר, נובע מהעובדה שאנשי המקצוע שמועסקים בו, אחראים בין היתר, על ייצור ועיצוב לוגואים, מסמכים רשמיים, אמצעי פרסום, אתר אינטרנט וכלים דיגיטליים אחרים ועוד. בין היתר, הסטודיו גם אחראי למיתוג העסק או המוצרים שלו.

מיתוג זה עניין מאוד משמעותי בעסקים בכלל ובפרסום בפרט. הרעיון שעומד בבסיסו הוא לקחת עסק, מוצר, שירות, ופשוט למנף אותו בצורה ייחודית, שונה, לייצר לו אפיונים ייחודים משלו על מנת שיהיה קל למכור ולשווק אותו, על מנת שיהיה קל לקהל לזהות אותו.

מיתוג מתבצע במספר מקרים. למשל, הוא מתבצע כאשר עסק נמצא במשבר ורוצה למתג את עצמו מחדש בשביל לצאת ממנו, הוא מתבצע כאשר עסק רוצה לחדש את פניו, להציג רעננות, רלוונטיות, וכן הרבה פעמים עסקים ממתגים את עצמם, מוצרים ושירותים, כאשר הם רוצים להיפתח אל שווקים חדשים, שווקים לא מוכרים.

כאמור, בשביל שזה יצלח, עליהם לבחור סטודיו שמתמחה בכך, סטודיו שמתמחה במיתוג לאורך זמן, על פי הצרכים של העסק, בין אם זה מבחינת סוג המיתוג, קהל היעד, גודל המיתוג, אופי ועוד. צריך לומר עוד, שעל העסק לקבוע תקציב מסוים לשם כך ומן הסתם, גם להכין תוכנית פעולה שיכולה להתאים לו.

איך עושים את זה בצורה נכונה

בשביל לבחור סטודיו למיתוג בצורה חכמה, עלינו לבחון את האפשרויות השונות, קרי מה בתי העסק שמתמחים בכך מציעים לנו ועד כמה זה רלוונטי עבורנו. אנחנו צריכים לבקש הצעות לפעולה ביחד עם הצעות מחיר, כלומר כמה זה יעלה לנו. בצורה כזו, אנחנו נוכל לדעת היטב במה בדיוק אנחנו יכולים להשתמש, מה קיים בשוק ועד כמה זה יכול להתאים לנו.

כמו כן, אנחנו צריכים לשבת עם אנשי המקצוע ולראות איך תוכנית כזו או אחרת יכולה לעזור לנו, איך היא יכולה למתג אותו בצורה אפקטיבית וחכמה מול הקהל בפניו אנחנו רוצים להציע את המיתוג. חשוב להדגיש כאן, תהליך המיתוג חייב להיעשות באופן מתוכנן, מהשלב הראשון עד האחרון, ויחד עם זאת, הוא צריך להיות גמיש, כלומר, אם יש צורך לבצע שינויים, הרי שנעשה זאת. בין היתר, באמצעות קבוצות מיקוד שיכולות לעזור לנו לבחון, מה נכון ולא נכון בתהליך.

סטודיו מקצועי אמור ללמוד את העסק, אמור ללמוד את המאפיינים שלנו וכן הוא אמור ללמוד מה הם הצרכים שלנו, בצורה כזו הוא ידע מה להציע לנו וכיצד, וכן להסביר לנו איך זה יכול לעזור לנו בפועל.

אולי יעניין אותך גם:

Comments are closed.